רפואת שיניים מתקדמת
לפרטים צרו קשר... 03-5583-622
 

מהם ההבדלים בין השיטות ליישור שיניים

טיפולים הקשורים ביישור שיניים היו עד לא מעט שנים נחלתם של ילדים ובני נוער בלבד. בשנים האחרונות חלים שינויים גדולים ומהותיים בשימוש בטכנולוגיות שונות אשר בזכותן גם מבוגרים יכולים ורשאים לעבור את הטיפול ולא יהיה זה מאוחר מדי עבורם. בעבר הייתה דעה מקצועית רווחת אשר על פיה החל מגיל מסוים כבר לא יהיה אפקטיבי לבצע את יישור השיניים אך התפתחויות והתקדמות בתחום הביאו לכך שאפשר ונתנו תקווה ושמחה למבוגרים רבים אשר חלמו ליישר את השיניים ולשפר את מראה הפנים שלהם.

 

אמנם ישנן כמה שיטות וטכניקות של יישור שיניים אך כמובן שככולן מתבססות על אותו העיקרון שעל פיו יש צורך בדחיקת השיניים האחוריות על מנת לפנות מקום בצדדים או מקדימה עבור השיניים שעומדות במקביל לשיניים אחרות, כלומר שאין להן מקום בשורת השיניים האחידה. ישנה השיטה המוכרת והמסורתית של הדבקת ריבועי מתכת על השיניים כאשר הם מחוברים האחד לשני בחוט ברזל דקיק וכך מושכות השיניים זו את זו. מדי פעם צריך האורתודנט (מומחה ליישור שיניים) לבדוק אם יש צורך במתיחת חוט התיל הדק.

יישור שיניים

דרכים נוספים עבור יישור שיניים

 

על מנת לענות על הצורך של מבוגרים לעבור טיפולים של יישור השיניים ישנן כיום טכניקות הדבקה פנימיות, כלומר כאלה המבוצעות בצד הפנימי של השן. בנוסף, ישנם ריבועים להדבקה שאינם עשויים ממתכת אלא מחומרים הצבועים בצבע לבן ואפילו מסיליקון שקוף על מנת שלא יהיו בולטים כלפי חוץ ואי אפשר יהיה לראות אותם. טיפול כזה של יישור שיניים מתאים למי שמנהל חיי חברה ותעסוקה ולא רוצה שאביזרי הטיפול יהיו נראים ובולטים לעיניהם של אחרים.

טכניקה זו של הדבקה בצד הפנימי מתבססת על אותו עיקרון ובעצם דחיפת השיניים מתבצעת מבפנים כלפי חוץ. אנשים רבים מעידים ששיטה זו הצילה אותם מפני שהם חשבו שכבר אבוד להם ולא יוכלו לשפר את מראה השיניים, הפה והפנים שלהם. חלקם אפילו אומרים שמדובר בהצלה של ממש ובמתנה גדולה שהם יכלו להעניק לעצמם בדמות טיפול לצורך יישור שיניים. מעבר לנושא האסתטי על כך שאביזרי היישור לא נראים מרחוק מדובר בטכניקה שמתאימה לכל הגילאים ואט אט תופסת תאוצה גם בקרב מטופלים צעירים יותר.

בזכות שינויים אלה ניתן כיום לקצר באופן משמעותי את זמני הטיפולים וטיפול שבעבר היה אורך כשנתיים ואפילו יותר עשוי לארוך כיום הרבה פחות זמן. זו הסיבה שיותר ויותר אנשים לא מוותרים על טיפולי יישור שיניים ומוכנים לחיות תקופה מסוימת של חוסר נוחות ובלבד שהם ירגישו את איכות החיים שיגיעו אליה בזכות השינוי המשמעותי שהם עוברים. במקרים רבים מדובר באנשים שמעולם לא היו שלמים עם מראה הפנים והפה שלהם וסוף סוף יכולים לחייך חיוך גדול.

 

לפרטים צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

יצירת קשר

דילוג לתוכן